Digital signage
Nazad na novosti

10.04.2020

Kome je potreban digital signage?

Zanimljivo pitanje. Digital signage je danas uobičajena pojava, a čini se i kao da svakog dana vidimo nove ravne ekrane, LED bilborde i druge oblike digitalnih komunikacija. Dakle, ko sve može da ima koristi od uvođenja digital signage-a u svoje poslovanje? Ukratko, svako.

Pre samo nekoliko godina, digital signage rešenja bila su veoma skupa i komplikovana za instaliranje i upotrebu. Samo za instaliranje jednog takvog rešenja i pokretanja  softvera, bilo je potrebno imati u svojim redovima IT stručnjaka. Tada su ekrani bili i glomazni, skupi, a izbor veličina je bio sužen. Postojalo je i mnogo manje softverskih opcija, a većina proizvoda za prodaju pokretala se samo putem PC računara.

 

Međutim, danas su nam na raspolaganju nebrojene mogućnosti izbora. Postoje digital signage rešenja za bilo koji budžet ili upotrebu, a izbor hardvera nikada nije bio bolji. Uvođenje Android uređaja i ekrana sa sistemom sa čipovima pružilo je kupcima mogućnosti koje nisu bile dostupne kod tradicionalnih media plejera zasnovanih na PC računaru.

 

Digital signage danas se uobičajeno koristi i na otvorenom i u zatvorenom prostoru, na ekranima koji mogu biti mali poput tableta ili veliki kao bilbord. Može se naići i na one na kojima je slika jasno vidljiva i pri jakoj sunčevoj svetlosti, kao i na ekrane na dodir koji omogućavaju publici interakciju sa sadržajima. Ovo je stvarno zlatno doba jedne industrije u kojoj se novi proizvodi ponavljaju godinu za godinom.

 

Sve ove inovacije omogućile su da digital signage postane održiva opcija za svaku vrstu poslovanja i organizacije.

 

Saloni automobila

 

Auto kuće su prigrlile digital signage rešenja, a mnogi premijum brendovi su otišli i korak dalje upotrebom video zidova, spoljnih LED i velikih projekcionih ekrana. Interaktivni tableti i ekrani osetljivi na dodir se koriste i u izložbenim salonima, pa  posetioci mogu da istražuju dodatke, pregledaju interaktivne video zapise i pristupe web stranicama proizvođača. Konkurencija u automobislkoj industriji je veoma velika, zbog čega zastupnici mnogo ulažu u digital signage.  

Kombinacija svih ovih tehnologija omogućava ugodnije iskustvo kupca, kao i posetu za pamćenje.

 

Poslovna komunikacija

 

Uđite u bilo koju poslovnu zgradu ili fabriku i primetićete digital signage tehnologiju koja se koristi na različite načine. Displeji su raspoređeni u lobijima, salama za sastanke, kantinama, čekaonicama, u blizini i unutar liftova, u radionicama i drugim zonama gde se ljudi okupljaju. Digital signage rešenja posebno su efektivna u zonama gde se ljudi duže zadržavaju. Na primer, postavljanje displeja u lobiju pruža sjajnu priliku da ispričate priču o svojoj kompaniji i njenim zaposlenima.

 

Promišljenim lociranjem displeja, kompanije mogu da postignu sledeće:

 

  • Pozitivno iskustvo posetilaca
  • Viši stepen morala kod zaposlenih
  • Dobru informisanost zaposlenih o novim kompanijskim politikama
  • Zabavu kroz prikaz zabavnih sadržaja
  • Isporučivanje vitalnih poslovnih podataka tako gde je to potrebno

 

Finansijske institucije

 

Bankarska industrija neprestano traži inovativne načine za privlačenje novih klijenata i zadržavanje postojećih. Digital signage displeji pomažu bankama i kreditnim odborima da direktno komuniciraju sa posetiocima. Displeji se koriste za oglašavanje, upravljanje redovima, prikazivanje valuta i kamatnih stopa, promocije i ostale opšte informacije.

 

 

Banke i kreditni odbori su shvatili da digital signage može biti odlična podrška njihovim reklamnim kampanjama. Sadržaj koji uključuje kombinaciju video zapisa, statičkih slika i podataka u realnom vremenu umanjuje napor koji posetioci ulažu u čekanje i tako stvara pozitivan ishod.

 

 

 

 

 

 

Teretane i fitnes centri

 

Fitnes centri već duže vreme razumeju moć infotejmenta (infotainment), odnosno infozabave. Televizori sa ravnim ekranom bili su sastavni deo svake teretane duži niz godina. U početku su zaposleni puštali MTV ili neku drugu TV emisiju kako bi motivisali svoje članove dok treniraju, a u poslednje vreme trend se promenio. Ljudi nisu zainteresovani da gledaju TV. Današnji moderni fitnes centri opremljeni su nizom ravnih displeja svih veličina. Ovi displeji se koriste da zabave, motivišu i informišu članove dok prolaze kroz svoju trening rutinu. Sadržaj je prilagođen specifičnim grupama ili individualnim stanicama, tako da se u bilo kojem trenutku prikazuje samo relevantan sadržaj. Nije teško shvatiti zašto je digital signage postao suštinski važan alat za rad svakog fitnes centra.

 

Zdravstvo

 

Budimo iskreni. Poseta ordinaciji vašeg lekara ili bolnici nikada nije zabavna. Znate da ćete dugo da čekate uz velike šanse da će LCD ekran montiran na zidu emitovati program nekog dosadnog TV kanala. Ovo je scenario koji se odigrava u bolnicama širom sveta, ali zahvaljujući digital signage-u, čini se da vreme čekanja počinje da se skraćuje. Ovo objašnjava zašto zdravstvo uveliko uvodi digital signage rešenja u želji da poboljša iskustvo svakog pacijenta i posetioca

 

Digital signage se u zdravstvu koristi za:

 

  • Informisanje pacijenata o novim mogućnostima lečenja;
  • Objašnjavanje medicinskih postupaka;
  • Pružanje vesti vezanih za zdravlje;
  • Pojašnjavanje novih planova zdravstvene zaštite;
  • Promovisanje zdravih prehrambenih navika.

 

Hotelijerstvo

 

Hoteli postižu ogroman uspeh upotrebom digital signage rešenja. Displeji instalirani u lobijima i drugim zonama pružaju korisne informacije gostima, dok navigacioni ekrani na dodir pomažu ljudima da se kreću po velikim kompleksima. Najefektivnije implementacije digital signage rešenja oslanjaju se na analizu obrasca kretanja gostiju kako bi odredili najbolje lokacije za postavljanje i osigurali maksimalnu vidljivost u celoj zgradi. Na taj način gosti se nikada „ne zagube“ i mogu se podsetiti na lokalne aktivnosti u bilo kom trenutku. Displeji pružaju informacije i o lokalnim atrakcijama, rasporedu javnog prevoza, brojevima lokalnih taksi službi, kao i druge korisne informacije. Što je objekat veći, veća je i korist za svakog gosta.

 

 

Fast food restorani

 

Digital signage rešenja uveliko se koriste i u industriji restorana brze hrane. Posetite bilo koji grad i primetićete da sve više restorana zamenjuje štampane jelovnike onima koje prikazuje na displejima. Vidimo ih kako “iskaču” u restoranskom delu šoping centara, hamburgerijama, sportskim barovima. Mogu se iskoristiti i za prikazivanje kalorijskih vrednosti obroka što danas postaje sve važnija informacija mnogim gostima.

Postoje i druge koristi ovih rešenja. Jedan displej se može iskoristiti za prikazivanje više različitih jelovnika u zavisnosti od doba dana. Jelovnici se jednostavno rotiraju kada je to neophodno, eliminišući potrebu za mnogobrojnim odštampanim primercima.

Tu je i mogućnost uključivanja multimedijalnog sadržaja poput video zapisa i animacija. Ovakvi sadržaji zaista mogu da učine da jelovnici budu primećeni i da privuku više pažnje. A jednostavnije se upravlja i promocijama, jer se mogu zakazati unapred i ukloniti kada im istekne vreme.

 

AVL Projekt se bavi projektovanjem i instalacijom visokokvalitetnih digital signage rešenja. Pošaljite nam Vaš upit na e-mail info@avlprojekt.rs ili nas pozovite na 021/4720-556.

 

Izvor: navori.com

Fotografije: Sony

 

Nazad na novosti