DPA Microphones filming
Nazad na novosti

23.03.2021

Rečima profesionalca o DPA mikrofonima u svetu zvuka za film

Već 25 godina Zoran Karajlović je snimatelj zvuka na Radio-televiziji Srbije i neko ko u svom radu koristi i DPA mikrofone. Molbu da porazgovaramo o tome Zoran je ljubazno prihvatio, a mi zavrnuli rukave da se za intervju prethodno dobro pripremimo istražujući informacije o svom sagovorniku dostupne na internetu.

Iznenadili smo se kada smo shvatili da je pretragom bilo moguće doći isključivo do dugačkog spiska urađenih snimateljskih poslova na IMDb sajtu – globalno najpopularnijem i najrelevantnijem izvoru informacija o filmovima i TV serijama, ekipama koje su radile na njima, kao i poznatim ličnostima iz ovog sveta. Tako smo još jedanput sebi potvrdili da za sagovornika imamo „čoveka od zanata“. Više od toga nismo mogli da poželimo.

 

Rad na RTS-u

 

Biti sve vreme zaposlen u jednoj firmi tokom dve i po decenije danas možda i nije u skladu sa trendovima na tržištu radne snage. Međutim, kada je reč o radu na nacionalnoj televiziji i to na poslovima snimanja zvuka za igrane strukture, onda 25 godina kontinuiteta svedoči o autentičnoj zainteresovanosti za zvuk i posvećenosti poslu.

U razgovoru smo saznali da je rad na RTS-u za Zorana od prvog dana bila privilegija, jer je kao mlad dobio priliku da uči o snimanju zvuka od starijih kolega, a sjajnih mentora. Uz njihovu pomoć i zahvaljujući i ličnim afinitetima, naučio je da ceni zvuk i da uvek teži njegovom visokom kvalitetu, jer se samo tako stiže do najviših nivoa znanja i njihovoj primeni u praksi.

 

Iskustva u radu sa DPA mikrofonima

 

Zoran u svom radu koristi nekoliko različitih modela mikrofona ovog proizvođača.

Za odabir DPA 6060, mikrofona-bubice veličine 3 mm, presudna je bila boja zvuka, odn. njegova verna reprodukcija, kao i sposobnost ovog modela da podnese i visoke nivoe zvučnog pritiska bez pojave distorzije. Uz minijaturnu veličinu i vrhunski kvalitet izrade samog mikrofona, kao i pratećeg kabela, DPA 6060 se pokazao kao pouzdan partner u radu jednog snimatelja zvuka. 

 

DPA 6060

 

Po rečima našeg sagovornika, DPA 4017 Shotgun kondenzatorski mikrofon, iako ima drugačiju boju, odlično se „slaže“ sa DPA 6060, kao i sa modelima drugih proizvođača koje koristi u svakodnevnom radu. Ima visok output i široku dinamiku. Hvata zvuk na impresivno tačan, čist i muzikalan način, a imun je na RF smetnje. Odlično podnosi i rad u nepovoljnom okruženju, na primer, tamo gde je visoka vlažnost.

DPA 4017

 

Za DPA 4097 CORE Micro Shotgun Zoran kaže da „čuda čini“. Sa linearnim odzivom, niskom distorzijom i izuzetno velikim dinamičkim opsegom, uvek zvuči fantastično što je velika prednost kada se zvuk snima, na primer, u vozilu koje se kreće ili scenario nalaže glumcu da galami. Pritom, napravljen je tako da može da izdrži intenzivnu upotrebu na filmskom setu: mašine za vetar i kišu, tesni kostimi, brze izmene – sve su to normalne situacije kad se snima film zbog čega je neophodno da se koriste izdržljivi mikrofoni.

 

DPA 4097

 

Kako u svom poslu koristi i druge audio uređaje vrhunskog kvaliteta poput Sound Devices 888 miksera/snimača ili Lectrosonics transmitera, našem sagovorniku je bilo važno da se odabrani mikrofoni „odlično slažu“ sa njima. Nije bilo teško zamisliti da će se upravo to i dogoditi, jer između DPA Microphones i dve gorepomenute kompanije već neko vreme postoji fantastično partnerstvo prepoznato u svetu filmske produkcije – pravi all-star trio svoje vrste.

 

AVL Projekt ovlašćeni je zastupnik kompanije DPA Microphones. Našu celokupnu ponudu DPA mikrofona možete pogledati na sledećem linku, a za više informacija kontaktirajte nas na broj 021/4720- 556.

 

Foto: DPA Microphones; Mad Max: Fury Road

 

 

Nazad na novosti