Tokom godina sarađivao je sa brojnim poznatim muzičkim imenima, kao što su: Goblini, Orthodox Celts, Eyesburn, Block Out, Vasil Hadžimanov, Massimo Savić, Bajaga i instruktori, Lazar Novkov, Ritam Nereda, Vlada Divljan i mnogi drugi. Osim toga, radio je na brojnim domaćim i regionalnim festivalima (EXIT festival, Belgrade Beer Fest, Pančevački Jazz festival, Zaječarska gitarijada, Koncert godine, Oktobar Fest, Hills Up, Love Fest, Špancir Fest, Revolution festival, Lake festival), ali i sarađivao sa mnogim rental kompanijama (Studio Berar, Sky Music, Studio Dragutinović, PSP Elektronik, Chameleon, Audio Konstruktor).
Kako kvalitetno snimanje u studiju zahteva i posedovanje opreme adekvatnog kvaliteta, nije nas začudilo Pikovo interesovanje za Radial Engineering HDI DI box. HDI predstavlja DI box studijskog kvaliteta namenjen za dobijanje besprekornih audio snimaka sa bilo kojim instrumentom, uz korišćenje vrhunskih Jensen-ovih transformatora i jedinstvenog Color control-a koji pruža potpuno novu, ali poznatu zvučnu paletu kojom može da se eksperimentiše.
Nedavno smo imali priliku da posetimo Studio Road i direktno od Pika saznamo nešto više o mogućnostima ovog uređaja u realnom okruženju.
Možete li nam reći zbog čega ste se zainteresovali za Radial Engineering HDI DI box?
Konstantno sam u potrazi za dobrim setup-om za snimanje bas gitare koja predstavlja jedan od težih instrumenata za snimanje, iako seto ponekad čini jednostavno. Često je tokom usnimavanja teško čuti kako će bas da se ponaša posle, ili tokom samog miksa. Posedujem svega nekoliko proverenih setup-a kojima se uvek vraćam kada snimam bas i koji su mi pomalo dosadili. Budući da sam opsednut eksperimentisanjem i istraživanjem, naravno da sam bio zainteresovan za HDI.
Imaju li Radial Engineering HDI i njegove tehničke karakteristike svoje mesto u kreativnom okruženju studija?
Mislim da će HDI pronaći svoje mesto u studijima. Uvek je dobro imati jednostavan uređaj koji naprosto radi. Nema puno komplikovanih opcija i podešavanja, sve je veoma jednostavno, a vrlo ozbiljno, kako smo i navikli od Radial-a da bude.
Volim da gradim zvuk pesme ili albuma tokom usnimavanja, da eksperimentišem i probam različite stvari. Tu je HDI fenomenalan. Prvo, sve vam je nadohvat ruke, jednostavno i brzo dostupno, a drugo, verovatno i najvažnije, ma šta radili i koliko god eksperimentisali, sigurno ćete imati sjajno snimljenu bas gitaru. Naprosto možete da se oslonite na njega, a to je u studiju veoma važno.
Možete li izdvojiti ono što Vam se dopalo u vezi sa ovim proizvodom? Postoji li nešto što biste poboljšali?
Na prvom mestu mi se dopao zvuk, jednostavnost, kvalitet izrade i mogućnost da u vreme prebrzih i prečistih konvertera dobijem topao i zaobljen snimak bez nepotrebnih komplikacija. Šta bih poboljšao? Smatram da nedostaje AD konverter u samom uređaju. Kada je snimanje bas gitare u pitanju, konverter je veoma važan deo lanca. Bilo bi poželjno da HDI ima digitalni izlaz (AES/EBU ili S/PDIF), što bi omogućilo da se i sa jeftinim audio interfejsom snimi vrhunska bas ili akustična gitara.
Da li ste do sada imali priliku da koristite neke Radial uređaje i kakva su Vam iskustva u radu sa njima?
Već više od 10 godina sa bendom Orthodox Celts koristim Tonebone PZ-pre na mandoli, sigurno više od 5 godina PRO-RMP ustudiju, JDX 48 sa Eyesburn-om na električnoj gitari, bezbroj puta JDI i J48 za bas gitaru ili instrumente sa pickup-ima, kako live, tako i u studiju. Po mom mišljenju Radial uređaji su robusni, izdržljivi i veoma pouzdani. Godinama su sa nama na putu, od malih klubova pa do velikih festivalskih bina.
Osim zanimljivih odgovora vezanih za HDI DI box, imali smo priliku da se i uživo uverimo u njegove moćne performanse. Naš audio inženjer, Dragoslav Beljin i Pik proveli su dan u studiju Road i snimili dva kraća instrumentala pomoću ovog Radial-ovog uređaja.
“Ideja je bila da se stvori kreativno okruženje iz kog će proisteći rezultat u kojem ćemo čuti šta HDI zapravo može da pruži u studiju, kako je raditi sa njim u realnom svetu i oslušnuti kako zvuči u miksu sa ostalim instrumentima”, istakao je Pik.
Sve bas i akustične gitare na ovom snimku snimane su isključivo sa Radial Engineering HDI DI box-om bez mikrofonskog preampa. Korišćeni su Antelope Orion AD konverteri i Avid Pro Tools DAW.
Rezultate testa možete čuti na snimku.
Zasebne trekove bas i akustične gitare u originalnoj rezoluciji (24bit 96kHz) možete poslušati na našoj SoundCloud stranici.
Nazad na novosti